söndag 28 oktober 2012

Jag är förvirrad ...


Jag och Linus har varit på julmarknad
 På Myrö Gård i helgen
Vi fick en guidad visning av slottet
tillsammans med ägaren Johan Kalling
och det var jättetrevligt och intressant för oss nyfikna
 Jag kan inte påstå att den rätta julstämningen infann sig
Det är ju fortfarande bara Oktober
Men ...... I natt var det kallt -8 så det är lite vinterkänsla
men när jag kom hem så höll bönderna på att tröska 
Det ger ju en del höstkänsla
och på gärdet bredvid rullade dom ensilage balar
Det ger ju sommar känsla
Så jag känner mig lite fundersam
Vilken årstid är det ?
Julmarknad halloween bönderna som tröskar och rullar ensilage
och gubben jagar älg
Allt på samma dag
Jag blir så förvirrad ....



Kallt i morse
Fasanerna fryser




Bönderna tröskar



Dom har gjort ensilagebalar

Hängde ni med i mina tankebanor


Kram Karina

19 kommentarer:

Frederica sa...

Haha, ja visst är det förvirrande! :P

Så härlig bild på fasanerna, brukar ni ha dom så nära? :)

Ha det fint!
Kram Frederica

annika sa...

Förstår din förvirring för det känns tidigt med julmarknad nu. Läste om den i tidningen och tänkte att den låg lite väl tidigt.

Kram

Lena sa...

Ur led är tiden......
Gick förbi fält som inte var skördade idag....
Ha en bra start på veckan!
Lena

Felix sa...

Höstens regn har allt ställt till det ordentligt för bönderna. Men julmarknad i oktober känns i tidigaste laget för mig...

Hösthälsningar
Elisabet

Tina sa...

Det är förvirrande..

Ha en fin måndag

Vita små hjärtan sa...

Jajamensan, jag hängde med. Å jag känner typ samma!
Kram Agnetha

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nog är det förvirrande, men jag håller på senhöst. Bilden på fasanerna var fin.
Kramar
AnnaMaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, det lät faktiskt förvirrande... det håller jag med om. Vackra bilder du visar
Kram
Marie

Vardagslycka sa...

Ja, visst kan man bli förvirrad, det håller jag med om.
Härliga bilder på fasanerna.
Ha en bra dag.
Kram, Carina

Rosa i huset i vitt sa...

Håller med dig att det är förvirrande

kram Rosa

House and Garden by Bia sa...

Jag kan tala om att här är det vinter idag!!!Tyvärr har det bara blivit slask av alltihopa...slask gillas inte av mej! Det försvinner nog snart. Vinter ena dan..höst nästa ?!
Förvirrande ?!
Kram kram

Lilla Majken sa...

Ja det är verkligen ett varierande väder just nu. Fina bilder du visar!

Kram Therese

Carina Sjölund sa...

Visst kan man bli förvirrad i bland :)
Bilderna du visar är helt underbara :)
Kramen♥

camilla sa...

Hehe..ja her var det mye så skjedde på en gang Karina!!:)
Forstår godt du blir forvirret...:)
Håper du får en fin fredag!Uansett hvilken årstid du er i:)
Kjempegod klem fra camilla:)

john sa...

we too have unpredictable weather...but for now we have very cold and wet ! yuk ! love the photo of the pheasants...Gail x

Meta sa...

Hej!
Visst blir man lite förvirrad i denna knasiga tid, fattar liksom inte vad det är höst vinter eller vad då. Och en massa regn hela halva delen av året.
Vad kul att ha fasaner så nära inpå de är fina fåglar. Ha en fin fortsättning på helgen
Kram Meta

Unknown sa...

Lovely house! At least the sun is shining on the photos:)

G:a Affären sa...

Ja vad ska man säga? Vilken härlig bild på fasanerna, det ser ut som om de bekantar sig med den nya årstiden. Sitter de på din trädgårdsmöbel?

Kramar
Cia

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Det var mycket på en gång.

Vilken härlig bild på fasanerna :)